Instagram Vs Facebook

Rețelele de socializare reprezintă pentru mulți dintre noi un lucru indispensabil din viața noastră cotidiană. Fie că vrem să vizionăm ultimul videoclip postat de artistul nostru preferat sau să vedem pe unde au mai călătorit prietenii noștri, rețelelele de social media sunt singurele care ne pot ajuta să ținem o legătură permanentă cu lumea de afară.
În zilele noastre, există două mari imperii ce conduc această lume: Instagram și Facebook. În ciuda faptului că Facebook deține Instragram, se pot regăsi diverse deosebiri între ele ce au avut un impact semnificativ asupra utilizatorilor fiecărei aplicații.

Recent, s-a constatat faptul că rețeaua creată de Zuckerberg este dezavantajată când vine vorba de relaționarea dintre un utilizator anonim și o pagină personală sau una de afaceri. Acest lucru rezultă într-un angajament mai mare al Instagramului, reușind să depășească Facebook-ul la acest capitol. Chiar dacă există anumite criteria de respectat pentru a obține o popularitate satisfăcătoare pe Instagram, rezultatele se vor dovedi superioare în comparație cu aceeași strategie aplicată și pe Facebook. Așa că, dacă ești în căutare de o platformă cu ajutorul căreia să-ți promovezi o afacere, Instagram este soluția cea mai benefică. Cu ajutorul ei, vei atinge audiența țintă într-un timp mult mai rapid și într-un mod mult mai eficace. 

În schimb, s-a dovedit că majoritatea utilizatorilor Instagramului fac parte din categoriile de vârstă sub 40 de ani, în timp ce Facebook-ul este mai primitor cu persoanele cu vârsta de peste 50 de ani. Rețeaua fondată de Mark Zuckerberg rămâne cea mai populară platformă, cu peste 2,2 miliarde de utilizatori, în comparative cu cei 800 de milioane ai Instagramului. Așadar, Facebook-ul îți oferă o arie mai mare de acoperire în privința varietății vârstelor utilizatorilor. Omogenizarea diferitelor vârste ne poate ajuta să acoperim un public mai mare și să ne conectăm cu mai multe categorii variate. În acest caz, pagina ta este vizualizată de mai multă lume, însă există un risc ca nu toți utilizatorii să continue să relaționeze cu conținutul tău, lucru ce pe Instagram s-ar fi întâmplat fără nicio problemă.  

Concluzionând, atunci când ai de ales cea mai bună platformă pentru tine și afacerea ta trebuie să consideri dacă ești dispus să sacrifici unul dintre lucrurile menționate mai sus. Ai de ales fie între o audiență enormă dar care e posibil să nu se conecteze cât ți-ai dori cu conținutul tău, sau o comunicare relativ ușoară, plăcută și rapidă cu urmăritorii tăi sau cu utilizatorii Instagramului, ea fiind bazată, însă, pe o comunitate mai mică și mai concentrată. Tu ce ai alege?

Editor: Raluca Sachelarie

Grafician: Marilena Bivolaru