Cum și-a făcut loc lectura pe social media

Am întâlnit cel puțin o dată în timp ce dădeam scroll pe Instagram ori TikTok de hashtag-ul bookstagram ori booktok. Toate încearcă să te convingă ori prin paleta de culori ale coperților cărților bine aranjate în rafturi care îți fură ochii ori prin titlurile tale favorite așezate lângă o cană cu ceai într-un mod „aesthetic” să continui să le urmărești pagina și să obții sfaturi ori idei despre cum să ajungi să te simți și tu ca un adevărat icon.

Ce este Bookstagram mai exact? Este contul unui iubitor de lectură unde poți găsi recenzii despre anumite cărți și, implicit, inspirație pentru lista de cumpărături pentru când ajungi din nou la librărie. „Bookstagramerii” pot ajunge să obțină cărți gratuite ori parteneriate cu scriitori sau publicații care pot rezulta chiar în câștiguri în bani.

INTERVIU:

Am vorbit cu Alexandra (@alexandrasbooks) despre cum e să fii creator de conținut pe acest subiect și cum a rămas motivată în a îmbina două pasiuni- cititul și social media.

Ana: „Ce ți-a dat încrederea să pornești aceasta pagină? Au existat și factori externi sau a fost pură pasiune?”

Alexandra: „Totul începuse ca o joacă! Din dorința de a împărtăși pasiunea mea pentru lectură mi-am creat un canal de Youtube. După o scurtă perioadă de timp am decis să devin activă pe mai multe rețele de socializare, așa că mi-am deschis și o pagină de Instagram. Nu am fost întotdeauna constantă pe acest cont, de doi ani încoace am început să postez mai des, până atunci mă bazam pe canalul de Youtube. Nu au fost factori externi care m-au motivat să-mi pornesc pagina, a fost pură pasiune.”

Ana: „Ce te motivează să continui? Mulți oameni inițiază astfel de activități, dar puțini rezistă atât de mult; ce îți place cel mai mult la ce faci?”

Alexandra: „Sunt o mulțime de lucruri care mă motiveaza să continui cu ceea ce fac: toate mesajele pe care le primesc zi de zi de la persoane care-mi mulțumesc pentru că le-am ajutat să-și descopere pasiunea pentru lectură, persoane care-mi cer și îmi oferă recomandări, prietenii pe care i-am căpătat cu ajutorul acestei platforme și așa mai departe.”

Ana: „ Cum îmbini pasiunea pentru citit și evaluarea cărților în mod constant cu viața de zi cu zi?”

Alexandra:„Chiar dacă școala îmi „răpește” o mare parte din timp, eu tot încerc să citesc cât mai mult posibil. Întotdeauna găsesc câteva minute pe care mi le pot petrece bucurându-mă de lectură. În pauze, în autobuz, în metrou și musai înainte de somn!”

Ana: „În medie, cât de des trebuie să termini câte o carte ca să poți să uploadezi content pentru instagram?”

Alexandra: „Pentru a uploada content, nu e necesar sa termini o anumită carte. Sunt multe alte subiecte cu și despre cărți pe care le poți aborda.”

Ana: „Am înțeles. Nu în ultimul rând, ce mesaj le-ai transmite cititorilor revistei care sunt pasionați de lectură, ori de social-media?”

Alexandra: „Le doresc tuturor cititorilor revistei să aibă parte numai de lecturi delicioase și să citească orice, oriunde, oricând au timp!”

Așadar, bookstagram e mai mult decât un content pe care îl vezi întâmplător și poți alege dacă dai scroll mai departe sau nu, este pasiune, este ambiție și este un stil de viață pentru o persoană care alege să împărtășească cu restul lumii impresii ori beneficii (dacă și tu ești în căutarea acestor „beneficii”, continuă să urmărești pagina Alexandrei pentru giveaway-uri).

Cu ce să rămâi în urma articolului acesta? Dacă ai o pasiune și o voce, fă-te auzit, împărtășește cu ceilalți ceea ce iubești și nu renunța, pentru că rezultatul te va putea surprinde și pe tine!

Editor: Cismaru Lucian

Grafician: Anton Florina